۱۳۸۸ دی ۲۲, سه‌شنبه

ترور استاد دانشگاه حامی موسوی در قیطریه

نوع خبررسانی واحد مركزی خبر، شبكه العالم و شبكه پرس تی وی و رسانه های حامی دولت به نحوی بود كه این اقدام را یك ترور سیاسی علیه استادان حامی دولت جلوه دهند و یك سایت دیگر آن را شهادت دانشمند هسته‌ای خواند.با این حال با بررسی لیست استادان حامی موسوی در انتخابات مشخص شد...

پس از ترور مشكوك شهید سید علی حبیبی موسوی، خواهرزاده مهندس موسوی در روز عاشورا، امروز برخی رسانه ها از ترور یك استاد متعهد دانشگاه تهران توسط ضد انقلاب خبر دادند.

به گزارش خبرنگار آینده، نوع خبررسانی جهت‌دار واحد مركزی خبر، شبكه تلویزیونی عرب زبان العالم و شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی و رسانه های حامی دولت به نحوی بود كه این اقدام را یك ترور سیاسی علیه استادان حامی دولت جلوه دهند و یك سایت دیگر آن را شهادت دانشمند هسته‌ای خواند.

با این حال با بررسی لیست استادان حامی موسوی در انتخابات مشخص شدمسعود علی محمدی استاد متعهد فیزیك دانشگاه تهران، استاد فیزیك دانشگاه تهران از حامیان میرحسین موسوی در انتخابات بوده است.

وی از اولین نسل دكتراهای فیزیك داخل كشور بوده و دوره دكتری فیزیك داخل كشور به همت او و تعدادی دیگر از اساتید در اواخر دهه 60 راه‌اندازی شد.


فارس در این زمینه نوشت: مسعود علی محمدی استاد متعهد فیزیك دانشگاه تهران صبح امروز در اقدام تروریستی كشته شد. بر اساس اطلاعات اولیه استاد محمدی هنگام خروج از منزلش در منطقه قیطریه تهران در انفجار یك بمب كنترل از راه دور كشته شد.
دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بررسی این حادثه تروریستی و شناسایی عوامل آن را آغاز كرده‌اند.
بمب گذاری در سطل آشغال مقابل منزل این استاد فیزیك انجام شده بود.

امروز صبح واحد مركزی خبر هم گزارش كرد كه "یك استاد متعهد و انقلابی دانشگاه تهران" به نام مسعود محمدی "در اقدام تروریستی عناصر ضد انقلاب و استكبار به شهادت رسید."

پیشتر شبكه تلویزیونی عرب زبان العالم و شبكه تلویزیونی انگلیسی زبان پرس تی وی نیز گزارش كرده بودند كه یك استاد دانشگاه تهران در انفجار بمب كنترل از راه دور در نزدیكی خانه خود در شمال تهران كشته شده است.

براساس این گزارش ها، مسعود محمدی، استاد دانشگاه تهران، پس از خروج از خانه خود در منطقه قیطریه در صدد سوار شدن بر موتور سیكلت خود بود كه انفجاری روی داد و او را كشت.

ظاهرا بمب در موتور سیكلت جاسازی شده بود و با وسیله كنترل از راه دور منفجر شد.

با حضور كارشناسان نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی، پیكر این استاد دانشگاه توسط آمبولانس به پزشكی قانونی منتقل شد.

گفتنی است در ماه‌های اخیر پس از قتل فرزند شهید سید مجتبی هاشمی كه موضوعی ناشی از اختلافات خانوادگی بود و بعدا دادستانی برادرش را به عنوان قاتل معرفی كرد، رسانه های حامی دولت تلاش كردند آن را ترور سیاسی جلوه دهند.

جزییات ترور
سرپرست دادسرای امور جنایی تهران جزئیات جدیدی از ترور استاد دانشگاه تهران را اعلام كرد. فخرالدین جعفر زاده گفت: «در ساعت 8:05 دقیقه صبح امروز خبر انفجار به قاضی كشیك تهران اعلام شده است.»

وی ادامه داد: «پس از اعلام این خبر به اتفاق شاملو، بازپرس شعبه یك دادسرای امور جنایی و حیدری، بازپرس شعبه 10 این دادسرا به محل حادثه اعزام شدیم.»



جعفرزاده افزود: «پس از حضور در محل حادثه و در بررسی‌های اولیه مشخص شد انفجار حدود ساعت 7:58 صبح امروز اتفاق افتاده است.»

وی گفت: «در بررسی‌های ابتدایی مشخص شد كه این استاد دانشگاه سوار بر خودروی خود در حال خروج از پاركینگ منزلش واقع در محله پل رومی بر اثر انفجار یك دستگاه موتورسیكلت كشته شده است.»

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران ادامه داد: «همچنین بررسی‌‌ها نشان می‌دهد این بمب از فاصله بسیار نزدیك با این استاد دانشگاه و بوسیله كنترل از راه دور منفجر شده است.»

در همین حال سخنگوی وزارت بهداشت در باره آسیب دیدگان این حادثه تروریستی گفت: «بلافاصله بعد از حادثه تروریستی صبح امروز در تهران كه منجر به شهادت استاد دانشگاه تهران شد، اورژانس تهران در محل حادثه حاضر شد و به مداوای مصدومان پرداخت.»

به گزارش "فارس" عباس زارع نژاد افزود: «حادثه تروریستی صبح امروز در ساعت 8 و 5 دقیقه رخ داد و طی آن استاد دانشگاه تهران بر اثر انفجار شهید شد اما این حادثه 2 مصدوم دیگر هم داشت كه البته جراحتشان سطحی بود و با حضور سریع دو آمبولانس در محل حادثه درمان شدند و تحت مداوا قرار دارند.»

وی گفت: «جنازه استاد دانشگاه تهران در اختیار مأموران امنیتی است اما دو آمبولانس اورژانس تهران همچنان در محل حادثه مستقر هستند تا در صورت نیاز به اقدامات امدادی بپردازند.»


سوابق علمی دكتر علی محمدی

دكتر مسعود علی محمدی استاد تمام دانشكده فیزیك دانشگاه تهران و از اعضای هیات امنای دانشكده فیزیك دانشگاه تهران بود.

علی‌محمدی در مقطع كارشناسی، كارشناسی ارشد و دكترای فیزیك دانشگاه تهران و تربیت معلم تدریس می‌كرد.

وی از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی در سال 86 و حایز رتبه دوم پژوهش‌های بنیادی بود.

در صفحه شخصی وی در سایت دانشكده فیزیك دانشگاه تهران لیستی از مقالات و پایان‌نامه‌هایی كه وی راهنمایی و مشاوره آن‌ها را برعهده داشته، موجود است.

وی در مقطع كارشناسی و كارشناسی ارشد به تدریس فیزیك كوانتومی و ذرات بنیادی اشتغال داشت. (منبع)

هیچ نظری موجود نیست: